מידעון ארנונה

מהפיכת השירות באגף הגבייה נמשכת! היום יותר מתמיד לא צריך לצאת מהבית!

את מרבית השירותים ניתן לקבל בנוחות ובמהירות מכל מקום ובכל זמן. ניתן לקבל שירות במגוון ערוצי שירות:

שירותים דיגיטליים

אגף הגבייה מטפל במגוון פניות באמצעות טפסים דיגיטליים, תוך מתן קדימות לטיפול בהם.

לעמוד הבית של אגף הגביה עם כל השירותים הדיגיטליים לחץ כאן

לכל הטפסים הדיגיטליים של אגף הגביה לחץ כאן

 

זימון תורים לקבלת שירות

אגף הגביה בעיריית אשדוד מאפשר לכם לזמן תור לקבלת שירות במגוון ערוצי תקשורת ולחסוך זמן יקר!
נציגי השירות של אגף הגביה יחזרו אליכם בשיחת וידיאו, בשיחה טלפונית, או בפנייה מקוונת – ויתנו לכם את השירות מבוקש בערוץ ובזמן שבחרתם.

לזימון תורים לאגף הגביה לחץ כאן  |  לזימון תורים למילגם לחץ כאן

 

בירורים לתשלומים וקבלת שירות

ניתן לפנות למוקד הטלפוני של אגף הגבייה בטלפון *אשדוד (37222*)

מענה טלפוני ממוחשב לתשלומים יינתן 24 שעות ביממה (למעט שבתות וחגים).

מענה טלפוני אנושי לתשלומים ובירורים: בימים א’ – ה’ בין השעות: 08:00–20:00 | יום ו’ וערבי חג בין השעות: 08:00-12:30.

 

פניות הציבור לאגף הגבייה

לפניות הציבור באגף הגביה ניתן לפנות באמצעות דוא״ל: rinat@ashdod.muni.il

נציג קבילות הציבור – עו״ד דוד דבש לשירותכם בפקס: 08-8545893 ובדוא״ל: pniot@ashdod.muni.il

 

שירות עד הבית לאוכלוסיות קשישות

כחלק משיפור השירות והרצון להנגיש את השירותים גם לאוכלוסיות מיוחדות ולשמור על כבודם ועל זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות, יזם אגף הגבייה בשיתוף האגף לשירותים חברתיים שירות חדש, ממש עד הבית.

השירות מיועד לניצולי שואה, לאזרחים ותיקים, ולתושבים המוגדרים כסיעודיים, והוא כולל הגעה של צוות מאגף הגבייה עד למועדון היום או לבית התושב עצמו. הצוות יבצע עבורו את הבדיקה ואת הפעולות הנדרשות בנושא הנחה בארנונה בלבד.

תושבים המשתייכים לאוכלוסיות המיוחדות מוזמנים לפנות לגב’ סיוון כהן רביבו בטלפונים: 08-9568101 ,08-8545439, בימים א-‘ה’ בין השעות 8:30 עד 15:00.

 

פנייה בכתב

אגף הגבייה, עיריית אשדוד רחוב הקליטה 4, ת.ד 28 אשדוד.

 

קבלת קהל במשרדי אגף הגבייה ברח׳ הקליטה 4

יום א’ בין השעות: 09:00-12:00 , 16:15-18:15

בימים ב’, ג’, ה’ בין השעות: 09:00-12:30

ביום ד’ אין קבלת קהל.

 

קבלת קהל במילגם ובמחלקת חניה ברח׳ הקליטה 4

בימים א’- ג’ בין השעות: 08:15-13:00 , 16:15-18:15

בימים ב’ ו-ה’ בין השעות: 08:15-13:00

ביום ד’ אין קבלת קהל.

מחלקת העסקים משמשת כמרכז שירות עירוני לבעלי עסקים בנושא ארנונה, שילוט, שימור רחובות וגבייה.

מרכז השירות מספק לבעל העסק מידע רלוונטי ועדכני, שירות אישי ע”י נציגת שירות אזורית המלווה את העסק בכל פנייה בנושאי ארנונה וגבייה.

פניה לקבלת שירות יכולה להתבצע באמצעות מגוון שירותים דיגטליים, קבלת שירות בזימון תור מראש במערכת הזימון תורים במגוון ערוצים (שיחת ווידאו עם נציג, שיחה טלפונית עם נציג או ביקור פרונטלי), או באמצעות תיאום פגישה בבית העסק ללא עלות ובתיאום מראש.

עבורנו, שירות איכותי ומקצועי – הם ערך עליון.

 

נציגות מחלקת עסקים לשירותכם

לריסה טרייגר – אזורים: א,’ ב,’ ג’ ועורף הנמל

שריתה בר זיו – אזור התעשייה הכבדה – קריית איתנים

אתי אילוז – אזורים: ה,’ אזור תעשייה צפוני – פארק עוגנים

רחל לוי – אזורים: ד’ ואזוה”ת הקלה – קריית חלוצים, מתחם ביג וסטאר סנטר

אורית פרץ/הלן כהן – אזורים: ו׳- יז׳, קריה, מע”ר צפון

הלן כהן – אזורים: סיטי, מרינה

גליה אביר – שילוט ושימור רחובות

 

שירותים דיגיטליים

לעמוד הבית של אגף הגביה עם כל השירותים הדיגיטליים לחץ כאן

להנחות ופטורים בארנונה לעסקים לחץ כאן

להחלפת בעלות / עזיבת נכס / שכירות לחץ כאן

לעדכון פרטים לחץ כאן

להשגות וערעורים לחץ כאן

לאישור לטאבו לחץ כאן

 

זימון תורים לקבלת שירות

מחלקת עסקים באגף הגביה בעיריית אשדוד מאפשרת לכם לזמן תור לקבלת שירות במגוון ערוצי תקשורת ולחסוך זמן יקר!
נציגי השירות יחזרו אליכם בשיחת וידיאו, בשיחה טלפונית, או בפנייה מקוונת – ויתנו לכם את השירות מבוקש בערוץ ובזמן שבחרתם.

לזימון תורים לאגף הגביה לחץ כאן  |  לזימון תורים למילגם לחץ כאן

 

בירורים לתשלומים וקבלת שירות

ניתן לפנות למוקד הטלפוני של אגף הגבייה בטלפון *אשדוד (37222*)

מענה טלפוני ממוחשב לתשלומים יינתן 24 שעות ביממה (למעט שבתות וחגים).

מענה טלפוני אנושי לתשלומים ובירורים: בימים א’ – ה’ בין השעות: 08:00–20:00, יום ו’ וערבי חג בין השעות: 08:00-12:00.

 

קבלת קהל במשרדי אגף הגבייה עסקים ברח׳ הקליטה 4

בימים א’ בין השעות: 09:00-12:00 , 16:15-18:15

בימים ב’, ג’, ה’ בין השעות: 09:00-12:30

ביום ד’ אין קבלת קהל.

 

פניות הציבור לאגף הגבייה

לפניות הציבור באגף הגביה ניתן לפנות באמצעות דוא״ל: rinat@ashdod.muni.il

נציג קבילות הציבור – עו״ד דוד דבש לשירותכם בפקס: 08-8545893 ובדוא״ל: pniot@ashdod.muni.il

 

מענה טלפוני

מענה טלפוני במזכירות המחלקה בימים א’ – ה’ בין השעות 08:30-15:00 בטלפון: 08-9561398

חיובי הארנונה הם שנתיים ומתייחסים לתקופה קלנדרית של אותה שנה. הארנונה השנתית מחושבת ע”פ שטחו של הנכס, מיקומו והשימוש הנעשה בו (מגורים, עסקים, תעשייה וכו’) בהתאם ללוח התעריפים כמפורט בצו הארנונה לאותה שנה.

לצורך קביעת שיעורי הארנונה למגורים, מהווה העיר אשדוד אזור מס אחד. לצורך קביעת שיעורי הארנונה על נכסים ליתר השימושים שאינם מגורים כגון: מסחר, משרדים ועסקים, תעשייה ומלאכה וכו’, חולקה העיר לחמישה אזורי מס.

את תשלום הארנונה על פי חוק יש לבצע ב- 1/1 של כל שנת תשלום.

למרות  האמור לעיל, החליטה מועצת העיר כי ניתן לשלם את חיובי הארנונה ב- 6 תשלומים דו-חודשיים שווים וצמודים למדד בתאריכים לאותה שנת תשלום:
1/11 ,1/9 ,1/7 ,1/5 ,1/3 ,31/1

תשלומים שיבוצעו לאחר מועדים אלו, יחויבו בהפרשי הצמדה וריבית פיגורים בהתאם לחוק הרשויות המקומיות, ריבית והפרשי הצמדה על תשלומי חובה – התש”מ 1980.

מחזיק שלא יפרע שני תשלומים תקופתיים שוטפים במועדם, יחויב מידית בתשלום מלוא יתרת הארנונה השנתית על פי כל דין.

על מנת לחסוך טרדה, הוצאות מיותרות וחיובי ריבית פיגורים, מומלץ לשלם את הארנונה באמצעות הוראת קבע לחיוב חשבון הבנק או באמצעות הוראת קבע בכרטיס אשראי. החיוב הדו-חודשי ייגבה בשני תשלומים שווים ללא תוספת הצמדה וריבית (למשלמים בהוראת קבע שחיובם השנתי בגין כל נכסיהם אינו עולה על 250,000 ₪ לשנה).


 
אפשרויות תשלום:

תשלום שנתי

מחזיק בנכס ששילם את הארנונה השנתית בתשלום אחד עד ליום ה- 31/1 של אותה השנה יהיה זכאי להנחה בשיעור של 1% מהחיוב השנתי לאותה שנה.

תשלום תקופתי

1. תשלום בה”ק בנקאית

מחזיק בנכס ששילם את הארנונה התקופתית בה”ק בנקאית יהיה זכאי להנחה כמפורט להלן:

  • 2% הנחה אם סכום הארנונה השנתית הינו עד 80,000 ש”ח.
  • 1% הנחה אם סכום הארנונה השנתית הינו מ- 80,0001 ש”ח עד 150,000 ש”ח.
  • 0.5% הנחה אם סכום הארנונה השנתית מ- 150,001 ש”ח עד 250,000 ש”ח.

עבור סכום ארנונה שנתית הגבוה מ- 250,0001 ₪ לא תינתן הנחה.

הבהרה חשובה: הסכומים שלעיל מתייחסים לחיובים שנתיים למשלם, בגין כל נכסיו. הוראת קבע מחשבון הבנק תחויב ב- 10 לכל חודש.

המעוניינים להצטרף להסדר זה יפנו לבנק בו מתנהל חשבונם, ימלאו את הטופס הייעודי ויעבירו לאגף הגבייה את ההרשאה החתומה באמצעות טופס מקוון.

 

2. תשלום בהק בכרטיס אשראי

המשלמים באמצעות הוראת קבע בכרטיס אשראי יחויבו ע”י חברות האשראי על פי ההסדרים שבתוקף:

תשלום על חשבון תשלומים שוטפים עד לסכום של 15,000 ₪ לתשלום דו-חודשי, ועד לסכום של 90,000 ₪ לתשלום שנתי.

למשלם יתחלק החיוב ל- 12 תשלומים חודשיים ורצופים ותינתן הנחה בשיעור של 1% מחיובי הארנונה.

 

3. תשלום רגיל בבנק או באמצעות אתר התשלומים אינו מזכה בהנחה.

הסדרי התשלום השונים לביצוע תשלומי הארנונה ואגרת השמירה התקופתיים נועדו להקל על התושבים ולמנוע מהם הגעה לאגף הגבייה והמתנה בתור.

את החשבונות ניתן לשלם:

  • באמצעות דיגיטל אשדוד – הפורטל לשירותים דיגיטליים של עיריית אשדוד בקישור זה. 
  • בכל סניפי הבנקים.
  • בכל סניפי בנק הדואר – במזומן, בהמחאה או בכרטיס אשראי.
  • במוקד התשלומים הטלפוני של אגף הגבייה בטלפון שמספרו (כוכבית) *אשדוד או 37222*.
  • לחיוג ממרכזיות 1-222-37222.
  • באמצעות כל כרטיסי האשראי.
  • תשלום באמצעות מענה טלפוני אנושי:
    ימים א’ – ה’ בין השעות 22:00–08:00
    יום ו׳ וערבי חג בין השעות 08:00-12:00
  • מענה טלפוני מוקלט:
    24 שעות ביממה פרט לשבתות וחגים.

מידע נוסף

ארנונה היא מס המוטל על פי חוק על מחזיקי נכסים (דירות מגורים ונכסים לשימושים אחרים).

הארנונה מוטלת על כל הנכסים שבתחום שיפוטה של העירייה. הארנונה משמשת למימון הפעילויות ולמתן שירותים שונים לתושבי העיר, לרבות בתחומים הבאים: חינוך, תרבות וספורט, רווחה ושירותי קהילה, תברואה ופינוי אשפה, שיפור פני העיר, כבישים ומדרכות, רמזורים ותאורת רחובות, גינון פארקים וחופי רחצה, תכנון ובניין עיר ועוד.

מחזיק בנכס רשאי להגיש השגה על חיוב הארנונה לשנת המס השוטפת, אם מצא כי נפלה טעות בחיוב הארנונה בגין חזקה בנכס, סוג הנכס, שטחו, מיקומו או השימוש בו ו/או שאינו בעל שליטה בחברה המחזיקה בנכס.

השגה יש להגיש בכתב למנהל הארנונה בעירייה תוך 90 יום ממועד קבלת החיוב השנתי או ממועד קבלת החיוב לנכס חדש.

דרכי הגשת ההשגה:

אין צורך להגיע לאגף הגבייה, יש להגיש את ההשגה:

  1. בדואר רשום לכתובת: הגדוד העברי ,10 אשדוד
  2. במייל: hasaga@ashdod.muni.il
  3. בפקס: 08-8545844
  4. בדיגיטל אשדוד – הפורטל לשירותים דיגיטליים של עיריית אשדוד באמצעות טופס מקוון בקישור זה.

תשובת מנהל הארנונה תינתן בתוך 60 ימים מיום קבלת ההשגה במשרדו.

לתשומת לבכם הגשת השגה אינה עילה לעיכוב תשלום או לדחייתו.

יש לשלם את הארנונה במועד שנקבע על מנת להימנע מתשלום של ריבית פיגורים והצמדה. בכל מקרה שתתקבל ההשגה או שיתקבל הערר שהגיש המחזיק בנכס, יוחזרו לו הפרש תשלומי היתר ששילם.

האגרה מיועדת למימון אבטחה ולהגברת ביטחון התושבים ומוטלת על פי חוק עזר עירוני.

על מי חל תשלום אגרת השמירה?

כל בתי האב והעסקים באשדוד, חייבים בתשלום האגרה.

כמה נשלם עבור אגרת שמירה (נכון ל- 1/11/2021)? 

מגורים – ₪173.08 למ”ר, עד 100 מ”ר לשנה (מקסימום לתשלום: ₪176.89 לשנה).

עסקים – עד 500 מ”ר – ₪176.81 לשנה. מעל 500 מ”ר – ₪530.44 לשנה (על פי חוק העזר העירוני לאגרת השמירה התעריפים מתעדכנים בהתאם לעדכון המדד).

התשלום ייעשה באמצעות שוברי התשלום שהם חלק מחשבון הארנונה הדו – חודשי.

יש לשלם את החשבונות הדו-חודשיים במועדם. המאחרים בתשלום יחויבו בתוספת הפרשי ריבית פיגורים והצמדה על פי חוק וייתכן כי יחויבו בתשלום מיידי בסך מלוא החיוב השנתי.

יינקטו אמצעי אכיפה כנגד המחזיק בנכס שלא ישלם את יתרת חובותיו לאחר קבלת התראה, לרבות עיקול שכר, עיקול חשבונות בנק, תפיסת רכוש ומיטלטלין, הטלת עיקולי צד ג’, כגון עיקולי תקבולים מכרטיסי אשראי, החזרי מע”מ ומס הכנסה, קופות גמל וקופות השתלמות, רישומי הערות אזהרה בטאבו וכן פעולות נוספות בהתאם לפקודת המיסים גבייה. בנוסף, תיתכנה הגשת תביעות בסדר דין מקוצר ופעולות באמצעות לשכת ההוצאה לפועל של בתי המשפט.

סילוק החובות במועדם ימנע אי נעימויות, פעולות אכיפה  והוצאות מיותרות.

הטיפול בגביית תשלומי חובות הארנונה, אגרות שילוט וחובות אחרים, נמסר לחברת מילגם שזכתה במכרז מטעם העירייה.